CALL meets Gamification

Möglichkeiten und Grenzen neuer (digitaler) Zugänge zum Fremdsprachenlernen:

TEA-Beirat Prof. Dr. Torben Schmidt (Leuphana Universität Lüneburg) stellte im Forum Unterrichtspraxis  in Hannover neue digitale Wege zum Fremdsprachenlernen vor. Ist Gamification im Fremdsprachenlernen der neue Königsweg?

Seine Vortragsfolien sind online verfügbar.

Participatory Web 2.0 applications such as weblogs, social networks, video portals and podcasts are rapidly achieving mainstream adop­tion in our media culture. They offer foreign language learners novel possibilities; not only in terms of passive reception of authentic fo­reign language resources but also for their productive engagement with a foreign language. Following a research-based discussion of the impulses, possibilities, changes and risks that result in classroom settings with the use of Web 2.0 applications, different project sce­narios and ways to actively engage language learners in output-ori­ented tasks were critically examined by Torben Schmidt.


Diesen Artikel kommentieren

Kommentieren

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert.